Overriding in C#

Met overerving kun je gebruik maken van een bestaande klasse en “erf” je de zaken van een parent. Je kunt aan het geërfde een eigen draai geven door het geërfde te “overriden”. Zo hebben alle vogels standaard een snavel en als je wilt afwijken van die standaard dan kun je de standaard functionaliteit “overriden” zodat dat arme beest opeens geen snavel heeft, maar de kop van een tijger zoals in de uitgelichte afbeelding. We lichten het één en ander weer toe aan de hand van drie autofabrikanten die elkaar het leven zuur maken. Meer lezen? Klik op het plaatje of op de titel…

Overriding in C# Meer lezen »

Overerving in C#

Overerving is een object oriëntatie concept waardoor zo min mogelijk code gedupliceerd wordt en dat bereik je door hergebruik van de functionaliteit van bovenliggende klassen (de parent classes). Op die manier “erf” je de zaken van een parent zodat je die functionaliteit niet nogmaals in de child class hoeft op te nemen. We zullen het één en ander illustreren met het voorbeeld van de twee autofabrikanten die elkaar het leven zuur maken. Meer lezen? Klik op het plaatje of op de titel…

Overerving in C# Meer lezen »

Overloading in C#

We zien bij deze post dezelfde schone dame die elke keer een andere lichaamshouding aanneemt. M.a.w. ze doet elke keer weer wat anders door elke keer weer een andere lichaamshouding aan te nemen.

Een soortgelijk principe vind je ook in C# terug bij methoden en men noemt die techniek Overloading. Een methode kan verschillende dingen doen en wat de methode precies moet doen, dat kan je sturen met de parameters die meegegeven worden bij de aanroep van de methode. Meer lezen? Klik op het plaatje of op de titel…

Overloading in C# Meer lezen »