De GAC / DLL Hell in C#

Als we een assembly distribueren dan kan het voorkomen dat versies elkaar “bijten” omdat de aanroepende programmatuur nog gebruik maakt van een oude versie. We hebben vaak geen grip op het aanroepende programma omdat in de meeste gevallen een andere partij het aanroepende programma geschreven heeft. Het in goede banen leiden van de verschillende versies van een assembly kunnen we regelen met de Global Assembly Cache (GAC). Meer lezen? Klik op het plaatje of op de titel…

De GAC / DLL Hell in C# Meer lezen »

Strong named assemblies in C#

In een eerdere post over assemblies hebben we laten zien hoe een dynamic link library (.dll) gemaakt kan worden. Helaas moeten we rekening houden met de mogelijkheid dat een .dll door een kwaadaardige entiteit gekaapt kan worden en dat onverlaten de .dll kunnen transformeren tot een kwaadaardig stuk software. Gelukkig kunnen we daar iets tegen doen door de assemblies strong named te maken zodat het voor hackers wat lastiger wordt om assemblies te infecteren. Meer lezen? Klik op het plaatje of op de titel…

Strong named assemblies in C# Meer lezen »